ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ 2023

Κάθε χρόνο η Διεθνής Ολυμπιάδα Ρομπότ IRO δημοσιεύει τις νέες προκλήσεις, που είναι βασισμένες σε ρεαλιστικά επιστημονικά προβλήματα.

Κάθε Πρόκληση έχει τρία μέρη: το Robot Game, το Project και τα Core Values. Ομάδες από 1 έως και 4 άτομα, με τουλάχιστον έναν ενήλικο προπονητή, συμμετέχουν στην Πρόκληση προγραμματίζοντας ένα αυτόνομο ρομπότ για να κερδίσουν πόντους στον διαγωνισμό (Robot Game), προτείνοντας λύσεις στο πρόβλημα που έχουν εντοπίσει (Project) λειτουργώντας πάντα με βάση τις θεμελιώδης αξίες (Core Values).

Γενικοί Κανονισμοί Διαγωνισμού

1. League

ΚατηγορίεςΈτος Γέννησης
JuniorJunior-L2016 – 2014
Junior-H2013 – 2011
SeniorSenior-L2010 -2008
Senior-H2007 – 2005

2. Common Rules

2-1. Ρομπότ, κιτ, αντικείμενα, εργαλεία και άλλα

2-1-1. Κατηγορία για ρομπότ που κατασκευάζεται στο χώρο : Οι  συμμετέχοντες  που διαγωνίζονται σε αυτή την κατηγορία θα πρέπει να φέρουν το δικό τους ρομπότ, κιτ, εργαλεία και όποιο άλλο στοιχείο απαιτείται για τη διεξαγωγή του αγώνα. Το ρομπότ πρέπει να είναι πλήρως αποσυναρμολογημένο  κατά την είσοδο στο χώρο του διαγωνισμού και να συναρμολογηθεί κατα τη διάρκεια του διαγωνισμού.

2-1-2. Κατηγορία για ρομπότ premade: Οι  συμμετέχοντες  που διαγωνίζονται σε αυτή την κατηγορία του διαγωνισμού θα πρέπει να φέρουν τα δικά τους ρομπότ, τα οποία πρέπει να είναι ήδη συναρμολογημένα. Δεν δίνεται χρόνος για την κατασκευή ή την επισκευή του ρομπότ.

2-2. Απαγορεύεται η  μεταφορά  αντικειμένων μετά την έναρξη.

2-2-1. Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού: Απαγορεύεται  να φέρουν οποιοδήποτε αντικείμενο  κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού.
Οι συμμετέχοντες πρέπει να έχουν φέρει όλα τα απαραίτητα αντικείμενα  και υλικά για τον αγώνα όταν μπουν στον χώρο  του διαγωνισμού. Μόλις ξεκινήσει ο διαγωνισμός, δεν επιτρέπεται η μεταφορά αντικειμένων  ή υλικών. Σε περίπτωση που δεν εφαρμοστεί ο κανονισμός, ο συμμετέχων θα αποκλειστεί.

2-2-2. Κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού διαλείμματος: Όταν οι συμμετέχοντες εγκαταλείψουν το χώρο κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού διαλείμματος, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ  να αποκαλύψουν  οποιοδήποτε στοιχείο σχετικό με τον διαγωνισμό. Με την επιστροφή τους  δεν  επιτρέπεται να εισέλθουν  στο χώρο  με αντικείμενα ή υλικά. Σε περίπτωση που δεν εφαρμοστεί ο κανονισμός, ο συμμετέχων θα αποκλειστεί, όπως παραπάνω.

2-3. Χρησιμοποιώντας φορητούς υπολογιστές

Εάν ο συμμετέχων χρειάζεται  laptop για να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, πρέπει να το φέρει το δικό του φορητό υπολογιστή που περιλαμβάνει μπαταρία. Ο φορητός υπολογιστής θα πρέπει να έχει μπαταρία, για την περίπτωση που δεν υπάρχει ηλεκτρική ενέργεια.

2-4. Προσωπικά Αντικείμενα

2-4-1. Επιτρεπτά αντικείμενα:
Όταν ένας συμμετέχων φέρνει ένα κινητό τηλέφωνο στο χώρο του διαγωνισμού , θα πρέπει να είναι κλειστό συνέχεια, σε διαφορετική περίπτωση ο συμμετέχων θα αποκλειστεί.

2-4-2. Απαγορευμένα αντικείμενα:
Οι συμμετέχοντες δεν μπορούν να φέρουν  τα παρακάτω αντικείμενα. Aν ανακαλυφθεί οτιδήποτε από τα παρακάτω ο συμμετέχων θα αποκλειστεί.

2-4-2-1. Οποιεσδήποτε συσκευές αποθήκευσης, όπως MP3 player, PMP, μνήμη USB κ.λπ.
(Εάν συμμετέχετε σε κατηγορία όπου οι κανόνες επιτρέπουν τη μεταφορά αρχείων με μνήμη USB,  μπορείτε  να φέρετε αλλά θα πρέπει να ενημερωθεί ο διαιτητής πριν από τον αγώνα.)
2-4-2-2. Οποιαδήποτε προγράμματα, εγχειρίδια ή σημειώσεις σχετικά με τη ρομποτική

2-5. Εξαπάτηση

Εάν οι συμμετέχοντες διαπράξουν εξαπάτηση στον διαγωνισμό, θα λάβουν μια προειδοποίηση ή θα αποκλειστούν ανάλογα με τη σοβαρότητα της εξαπάτησης. Οι παραβάτες δεν επιτρέπεται να διαμαρτυρηθούν επί της απόφασης.

2-5-1. Τυπικές περιπτώσεις εξαπάτησης
2-5-1-1.
Ανταλλαγή εξαρτημάτων / εργαλείων / υλικών / εξοπλισμού με άλλες ομάδες.
2-5-1-2.
Ανταλλαγή ρομπότ με άλλες ομάδες.
2-5-1-3.
Κατασκευή του ρομπότ με τη χρήση του εγχειριδίου τους.
2-5-1-4.
 Χρήση υλικών που δεν ταιριάζουν με τους κανόνες

2-5-2. Αποκλεισμός

2-5-2-1.Αγγίζοντας  ή καταστρέφεφοντας  το ρομπότ, το laptop ή τα αντικείμενα  άλλων συμμετεχόντων
2-5-2-2. Χρήση μέρους  του ρομπότ που δεν έχει εγκριθεί πριν από την έναρξη.

2-5-3. Η Προειδοποίηση ή ο αποκλεισμός εξαρτάται από τη σοβαρότητα του προβλήματος

2-5-3-1. Αν επικοινωνήσετε με κάποιον στο χώρο του διαγωνισμού ή με άλλους συμμετέχοντες.
2-5-3-2. Αν δεν υπακούσετε  σε διαιτητές ή  στο οργανωτικό  προσωπικό.

2-6. Στολές και κάρτα RFID

Στολές και η κάρτα RFID που δίνονται κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού  θα πρέπει να φοριούνται προκειμένου να εισέλθετε στον αγωνιστικό χώρο.

2-7. Επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων του αγώνα

Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να επιβεβαιώσουν τα στατιστικά του αγώνα και να  υπογράψουν το χαρτί μετά τον αγώνα.
Οι συμμετέχοντες δεν μπορούν να αντιταχθούν στα στατιστικά στοιχεία αντιστοίχισης μετά την επιβεβαίωση.

2-8. Θέσεις και ηλεκτρική ενέργεια

2-8-1. Ανάθεση θέσεων: Το IROC κατανέμει τις θέσεις των συμμετεχόντων και οι συμμετέχοντες δεν επιτρέπεται να αντιταχθούν.
Η μη συμμόρφωση μπορεί να οδηγήσει σε προσπάθεια εξαπάτησης.
2-8-2. Χρήση ηλεκτρικής ενέργειας:
Δύο συμμετέχοντες  κάθονται σε κάθε τραπέζι και σε κάθε ομάδα παρέχεται μια υποδοχή ρεύματος.
Οι συμμετέχοντες επιτρέπεται να φέρουν και να χρησιμοποιήσουν πολλαπλές υποδοχές (πολύπριζα) ή καλώδια επέκτασης εάν το επιθυμούν.

2-9. Ανάθεση Πίστας 

2-9-1. Ο Διαιτητής και το προσωπικό παρέχουν ισότιμα και δίκαια το χρόνο των δοκιμών για όλους τους συμμετέχοντες.

2-9-2. Ο διαιτητής και το προσωπικό αναθέτουν τον κάθε συμμετέχοντα μια πίστα για δοκιμές.
2-9-3. Ο Διαιτητής και το προσωπικό μπορούν να περιορίσουν το χρόνο δοκιμών ανά συμμετέχοντα / ομάδα για να διαχειριστούν τις ίσες και δίκαιες δοκιμές.

2-10. Συνθήκες του χώρου

2-10-1. Ο συμμετέχων πρέπει να είναι προετοιμασμένος, να μπορεί να ελέγξει το ρομπότ του κάτω από οποιαδήποτε συνθήκη φωτισμού.
2-10-2. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να αποτρέψουν οποιαδήποτε προβλήματα στη λειτουργία του ρομπότ ακόμη και αν υπάρχει παρέμβαση στο ηλεκτρονικό σήμα.

2-11. Κανόνας για το χώρο

2-11-1. Η είσοδος  στο χώρο του διαγωνισμού την ημέρα του αγώνα επιτρέπεται μόνο στους  συμμετέχοντες.
2-11-2. Οι συμμετέχοντες δεν πρέπει να βγουν  εκτός του χώρου  του διαγωνισμού χωρίς την άδεια του διαιτητή  και  και των οργανωτικών επιτελείων κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού. Αν οι συμμετέχοντες θέλουν να πάνε στη τουαλέτα, θα πρέπει να συνοδεύονται από διαιτητή ή προσωπικό.

2-13. Απαγόρευση διπλής συμμετοχής

Απαγορεύεται η συμμετοχή σε περισσότερα από δύο αγωνίσματα ανά ημέρα. Εάν συμμετέχει σε περισσότερα από δύο αγωνίσματα την ημέρα, ο συμμετέχων πρέπει να ακυρώσει τη συμμετοχή του στο ένα αγώνισμα.

2-14. Άλλοι κανόνες

Η επιτροπή IRO  μπορεί να αποφασίσει άλλους μη καθορισμένους κανόνες και να ενημερώσει την ημέρα του αγώνα.

3. Tournament

3.Τουρνουά

3-1. Προόδος

3-1-1. Οι νικητές του προκριματικού πρωταθλήματος  μπορούν  να προχωρήσουν στο τουρνουά.
Παράδειγμα:

3-1-2. Προκριματικά πρωταθλήματος

3-1-2-1. Κλήρωση για το πρωτάθλημα
Οι συμμετέχοντες ομάδες θα μπούνε σε group 3-4 ατόμων στο πρωτάθλημα μετά από κλήρωση

3-1-2-2. Βαθμολογία για το τουρνουά
Η κερδισμένη ομάδα παίρνει 3 πόντους, η ισοπαλία δίνει 1 πόντο και στις 2 ομάδες και η χαμένη ομάδα παίρνει 0 πόντους.Η ομάδα που έχει την υψηλότερη βαθμολογία θα προχωρήσει στο τουρνουά. Η βαθμολογία ή ο αριθμός των προηγμένων συμμετεχόντων (ομάδων) θα ανακοινωθούν στο χώρο του διαγωνισμού την ημέρα του αγώνα.

3-1-2-3. Οι ομάδες που έχουν τους ίδιους πόντους μετά από το πρωτάθλημα: Ελέγξτε τον κανόνα της κάθε κατηγορίας.

3-1-3. Τουρνουά

3-1-3-1. Οι προκριματικοί του τουρνουά εξάγονται μετά το τέλος του πρωταθλήματος.

3-1-3-2. Δεν επιτρέπονται ισοπαλίες και συνεχίζει το τουρνουά μέχρι να αποφασιστεί ο νικητής.

3-1-3-3. Το πρόσθετο παιχνίδι διεξάγεται για 1 λεπτό. Ισχύουν αναλυτικοί κανόνες του παιχνιδιού.

3-2. Τροποποίηση

3-2-1. Οι συμμετέχοντες μπορούν να αναπτύξουν και να τροποποιήσουν τα ρομπότ τους.

3-2-2. Επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται μόνο πιστοποιημένα εξαρτήματα σε KIT ρομποτικής.

4. Recorded Match

4. Καταγεγραμμένος αγώνας

4-1. Πρόοδος
Οι συμμετέχοντες έχουν την δυνατότητα να κάνουν 2 δοκιμές σε κάθε κατηγορία και μετά την πρώτη δοκιμή θα υπάρξει κάποιος χρόνος για τροποποιήσεις.

4-2. Η κατασκευή και η δοκιμές του ρομπότ είναι λιγότερο από 3 ώρες και ο ακριβής χρόνος θα ανακοινωθεί την ημέρα του αγώνα.

4-3. Ο Διαιτητής και ο επιβλέπων θα ορίσουν το χώρο των δοκιμών(πίστες) σύμφωνα με τον αριθμό των συμμετεχόντων και το επίπεδο δυσκολίας κάθε αποστολής.

4-4. Ο συμμετέχων δε μπορεί να κάνει δοκιμή πριν κατασκευάσει το ρομπότ και θα πρέπει να γίνει στην καθορισμένη πίστα που του έχει ανατεθεί. Δεν μπορεί να κάνει δοκιμές πριν να ανακοινωθούν οι πίστες.

4-5. Μετά το χρόνο της δοκιμής, οι συμμετέχοντες πρέπει να σταματήσουν το ρομπότ τους, να επιστρέψουν στη θέση τους και να ακολουθήσουν τις οδηγίες του διαιτητή.

4-6. Η πρώτη δοκιμή θα διεξαχθεί αμέσως μετά την ώρα της κατασκευής.

4-6-1. Οι συμμετέχοντες πρέπει να παρατάσσονται με το ρομπότ τους και να περιμένουν μέχρι να δοθούν οι οδηγίες από το διαιτητή και το προσωπικό.

4-6-2. Μετά την πρώτη δοκιμή, οι συμμετέχοντες πρέπει να επιστρέψουν στο τέλος της γραμμής αναμονής και να περιμένουν μέχρι όλοι οι συμμετέχοντες να ολοκληρώσουν την πρώτη δοκιμή.

4-7. Ο χρόνος τροποποίησης δίνεται μετά την πρώτη δοκιμή και πριν από τη δεύτερη δοκιμή. Ο χρόνος τροποποίησης θα ανακοινωθεί την ημέρα του αγώνα.

4-8. Η δεύτερη δοκιμή θα διεξαχθεί αμέσως μετά τον χρόνο τροποποίησης.

4-8-1. Οι συμμετέχοντες πρέπει να παρατάσσονται με το ρομπότ τους και να περιμένουν μέχρι να δοθούν οι οδηγίες από το διαιτητή και το προσωπικό.

4-8-2. Μετά τη δεύτερη δοκιμή, οι συμμετέχοντες θα πρέπει να επιστρέψουν στις θέσεις τους και να περιμένουν μέχρι όλοι οι συμμετέχοντες να ολοκληρώσουν τη δεύτερη δοκιμή.

Scroll to Top