ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ

Κάθε χρόνο η Διεθνής Ολυμπιάδα Ρομπότ IRO δημοσιεύει τις νέες προκλήσεις, που είναι βασισμένες σε ρεαλιστικά επιστημονικά προβλήματα.

Κάθε Πρόκληση έχει τρία μέρη: το Robot Game, το Project και τα Core Values. Ομάδες από 1 έως και 4 άτομα, με τουλάχιστον έναν ενήλικο προπονητή, συμμετέχουν στην Πρόκληση προγραμματίζοντας ένα αυτόνομο ρομπότ για να κερδίσουν πόντους στον διαγωνισμό (Robot Game), προτείνοντας λύσεις στο πρόβλημα που έχουν εντοπίσει (Project) λειτουργώντας πάντα με βάση τις θεμελιώδης αξίες (Core Values).

Γενικοί Κανονισμοί Διαγωνισμού

0. League

ΚατηγορίεςΈτος Γέννησης
JuniorJunior-L2017 – 2015
Junior-H2014 – 2012
SeniorSenior-L2011 -2009
Senior-H2008 – 2006

1. Common Rules

1-1. Ρομπότ, κιτ, αντικείμενα, εργαλεία και άλλα

1-1-1. Κατηγορία για ρομπότ που κατασκευάζεται στο χώρο : Οι  συμμετέχοντες  που διαγωνίζονται σε αυτή την κατηγορία θα πρέπει να φέρουν το δικό τους ρομπότ, κιτ, εργαλεία και όποιο άλλο στοιχείο απαιτείται για τη διεξαγωγή του αγώνα. Το ρομπότ πρέπει να είναι πλήρως αποσυναρμολογημένο  κατά την είσοδο στο χώρο του διαγωνισμού και να συναρμολογηθεί κατα τη διάρκεια του διαγωνισμού.

1-1-2. Κατηγορία για ρομπότ premade: Οι  συμμετέχοντες  που διαγωνίζονται σε αυτή την κατηγορία του διαγωνισμού θα πρέπει να φέρουν τα δικά τους ρομπότ, τα οποία πρέπει να είναι ήδη συναρμολογημένα. Δεν δίνεται χρόνος για την κατασκευή ή την επισκευή του ρομπότ.

1-2. Απαγορεύεται η  μεταφορά  αντικειμένων μετά την έναρξη.

1-2-1. Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού: Απαγορεύεται  να φέρουν οποιοδήποτε αντικείμενο  κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού.
Οι συμμετέχοντες πρέπει να έχουν φέρει όλα τα απαραίτητα αντικείμενα  και υλικά για τον αγώνα όταν μπουν στον χώρο  του διαγωνισμού. Μόλις ξεκινήσει ο διαγωνισμός, δεν επιτρέπεται η μεταφορά αντικειμένων  ή υλικών. Σε περίπτωση που δεν εφαρμοστεί ο κανονισμός, ο συμμετέχων θα αποκλειστεί.

1-2-2. Μεσημεριανό διάλειμμα: Όταν οι συμμετέχοντες εγκαταλείψουν το χώρο κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού διαλείμματος, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ  να αποκαλύψουν  οποιοδήποτε στοιχείο σχετικό με τον διαγωνισμό. Με την επιστροφή τους  δεν  επιτρέπεται να εισέλθουν  στο χώρο  με αντικείμενα ή υλικά. Σε περίπτωση που δεν εφαρμοστεί ο κανονισμός, ο συμμετέχων θα αποκλειστεί, όπως παραπάνω.

1-2-3. Φορητοί υπολογιστές: Εάν ο συμμετέχων χρειάζεται  laptop για να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, πρέπει να το φέρει το δικό του φορητό υπολογιστή που περιλαμβάνει μπαταρία. Ο φορητός υπολογιστής θα πρέπει να έχει μπαταρία, για την περίπτωση που δεν υπάρχει ηλεκτρική ενέργεια.

1-3. Προσωπικά Αντικείμενα

1-3-1. Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, οι συμμετέχοντες δεν επιτρέπεται να επικοινωνούν με τον κόσμο έξω μέσω κινητού τηλεφώνου, διαδικτύου ή οποιουδήποτε άλλου μέσου. Οποιοσδήποτε συλληφθεί να το κάνει θα αποκλείεται αμέσως. 

1-3-2. Επιτρεπτά αντικείμενα:
Όταν ένας συμμετέχων φέρνει ένα κινητό τηλέφωνο στο χώρο του διαγωνισμού , θα πρέπει να είναι κλειστό συνέχεια, σε διαφορετική περίπτωση ο συμμετέχων θα αποκλειστεί. Για οποιονδήποτε λόγο, αν ο αγωνιζόμενος χρειάζεται να ελέγξει την ώρα κατά τη διάρκεια του αγώνα, πρέπει να ρωτήσει τον διαιτητή ή να ελέγξει την ώρα στον φορητό του υπολογιστή. 

1-3-3. Απαγορευμένα αντικείμενα:
Οι συμμετέχοντες δεν μπορούν να φέρουν  τα παρακάτω αντικείμενα. Aν ανακαλυφθεί οτιδήποτε από τα παρακάτω ο συμμετέχων θα αποκλειστεί.

1-3-3-1. Οποιεσδήποτε συσκευές αποθήκευσης, όπως MP3 player, PMP, μνήμη USB κ.λπ.
(Εάν συμμετέχετε σε κατηγορία όπου οι κανόνες επιτρέπουν τη μεταφορά αρχείων με μνήμη USB,  μπορείτε  να φέρετε αλλά θα πρέπει να ενημερωθεί ο διαιτητής πριν από τον αγώνα.)
1-3-3-2. Οποιαδήποτε προγράμματα, εγχειρίδια ή σημειώσεις σχετικά με τη ρομποτική

1-3-4. Εξαπάτηση

Οποιοσδήποτε συλληφθεί να αντιγράφει, θα αποκλείεται και θα αποβάλλεται, και σε αυτή την περίπτωση, ο αποκλεισμός θα ισχύει για όλους τους αγώνες. 

1-3-4-1 Τυπικές περιπτώσεις εξαπάτησης

1-3-4-1-1. Ανταλλαγή εξαρτημάτων / εργαλείων / υλικών / εξοπλισμού με άλλες ομάδες.
1-3-4-1-2. Ανταλλαγή ρομπότ με άλλες ομάδες.
1-3-4-1-3. Κατασκευή του ρομπότ με τη χρήση του εγχειριδίου τους.
1-3-4-1-4. Χρήση υλικών που δεν ταιριάζουν με τους κανόνες
1-3-4-1-5. Άγγιγμα ή καταστροφή του ρομπότ, του φορητού υπολογιστή ή των αντικειμένων άλλου συμμετέχοντα.
1-3-4-1-6. Χρήση εξαρτημάτων ή ρομπότ που δεν έχουν επιθεωρηθεί πριν από την έναρξη ενός αγώνα

1-3-5. Αποκλεισμός

1-3-5-1.Επικοινωνία με θεατές και άλλους συμμετέχοντες 
1-3-5-2. Ανυπακοή στις οδηγίες των διαιτητών  και ενοχλητική και άτακτη συμπεριφορά 

1-4. Στολές και κάρτα RFID

Στολές και η κάρτα RFID που δίνονται κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού  θα πρέπει να φοριούνται προκειμένου να εισέλθετε στον αγωνιστικό χώρο.

1-5. Επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων του αγώνα

Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να επιβεβαιώσουν τα στατιστικά του αγώνα και να  υπογράψουν το χαρτί μετά τον αγώνα.
Οι συμμετέχοντες δεν μπορούν να αντιταχθούν στα στατιστικά στοιχεία αντιστοίχισης μετά την επιβεβαίωση.

1-6. Θέσεις και ηλεκτρική ενέργεια

1-6-1. Ανάθεση θέσεων: Το IROC κατανέμει τις θέσεις των συμμετεχόντων και οι συμμετέχοντες δεν επιτρέπεται να αντιταχθούν.
Η μη συμμόρφωση μπορεί να οδηγήσει σε προσπάθεια εξαπάτησης.
1-6-2. Χρήση ηλεκτρικής ενέργειας:
Δύο συμμετέχοντες  κάθονται σε κάθε τραπέζι και σε κάθε ομάδα παρέχεται μια υποδοχή ρεύματος.
Οι συμμετέχοντες επιτρέπεται να φέρουν και να χρησιμοποιήσουν πολλαπλές υποδοχές (πολύπριζα) ή καλώδια επέκτασης εάν το επιθυμούν.

1-7. Ανάθεση Πίστας 

1-7-1. Ο Διαιτητής και το προσωπικό παρέχουν ισότιμα και δίκαια το χρόνο των δοκιμών για όλους τους συμμετέχοντες.
1-7-2. Ο διαιτητής και το προσωπικό αναθέτουν τον κάθε συμμετέχοντα μια πίστα για δοκιμές.
1-7-3. Ο Διαιτητής και το προσωπικό μπορούν να περιορίσουν το χρόνο δοκιμών ανά συμμετέχοντα / ομάδα για να διαχειριστούν τις ίσες και δίκαιες δοκιμές.
1-7-4. Όλα τα αγωνίσματα ξεκινούν την ίδια ώρα, αλλά χρόνος δοκιμών, ο χρόνος αναμονής, ο χρόνος του διαγωνισμού. και ο χρόνος λήξης ποικίλλει ανάλογα με τις συνθήκες του διαγωνισμού.

1-8. Συνθήκες του χώρου

1-8-1. Ο συμμετέχων πρέπει να είναι προετοιμασμένος, να μπορεί να ελέγξει το ρομπότ του κάτω από οποιαδήποτε συνθήκη φωτισμού.
1-8-2. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να αποτρέψουν οποιαδήποτε προβλήματα στη λειτουργία του ρομπότ ακόμη και αν υπάρχουν παρεμβολές στο ηλεκτρονικό σήμα.

1-9. Κανόνας για το χώρο

1-9-1. Όλοι οι κανόνες υπόκεινται στον Εσωτερικό Κανονισμό, ο οποίος υπερισχύει των Γενικών Κανόνων. 
1-9-2. Η είσοδος  στο χώρο του διαγωνισμού την ημέρα του αγώνα επιτρέπεται μόνο στους  συμμετέχοντες.
1-9-3. Οι συμμετέχοντες δεν πρέπει να βγουν  εκτός του χώρου  του διαγωνισμού χωρίς την άδεια του διαιτητή  και  και των οργανωτικών επιτελείων κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού. Αν οι συμμετέχοντες θέλουν να πάνε στη τουαλέτα, θα πρέπει να συνοδεύονται από διαιτητή ή προσωπικό.

1-10. Διεξαγωγή διαγωνισμού 

1-10-1. Οι συμμετέχοντες (ομάδες) πρέπει να ελέγξουν τον τρόπο διεξαγωγής της διοργάνωσης στην οποία συμμετέχουν μέσω της ανακοίνωσης στην ιστοσελίδα ή των κανονισμών. 

1-11. Απαγόρευση διπλής συμμετοχής

1-11-1. Για τα JUDGED αγωνίσματα ή τα ομαδικά αγωνίσματα, οι αθλητές απαγορεύεται να αγωνίζονται σε περισσότερα από ένα αγωνίσματα την ίδια ημέρα. Εάν ένας αθλητής συμμετέχει σε δύο ή περισσότερα αγωνίσματα την ίδια ημέρα, αποκλείονται όλα τα αγωνίσματα εκτός από ένα. Η διάταξη αυτή περιορίζεται στο Πρωτάθλημα IRO και θα εφαρμοστεί από τον Ιανουάριο του 2025. Ωστόσο, στην περίπτωση της δεύτερης ημέρας της δημιουργικής κατηγορίας (κατασκευή+ παρουσίαση), επιτρέπεται η συμμετοχή σε δύο ή περισσότερα αγωνίσματα.  <2024.10.16> 
1-11-2. Για τα ατομικά αγωνίσματα, οι αθλητές επιτρέπεται να συμμετέχουν σε περισσότερα από ένα αγωνίσματα την ίδια ημέρα. Ωστόσο, ο συμμετέχων είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τυχόν ποινές που προκύπτουν από τις πολλαπλές συμμετοχές.

1-12. Μην παρεμβαίνετε στα αγωνίσματα

1-12-1. Απαγορεύεται στους συμμετέχοντες να παρεμβαίνουν στα παιχνίδια των άλλων παικτών φωνάζοντας, μετακινώντας τις θέσεις τους, κάνοντας θόρυβο ή προκαλώντας αναστάτωση. Οι παραβάτες θα προειδοποιούνται αμέσως και θα αποβάλλονται αν συλληφθούν ξανά

1-13. Δεοντολογία αγωνισμάτων

1-13-1. Οι συμμετέχουσες ομάδες οφείλουν να έχουν σωστή συμπεριφορά όταν αλληλεπιδρούν με τις αντίπαλες ομάδες. Απαγορεύεται αυστηρά η παρενόχληση, η αντιαθλητική συμπεριφορά και η εσκεμμένη βλάβη άλλης ομάδας. Οι συμμετέχοντες που παραβιάζουν αυτούς τους κανόνες μπορεί να τιμωρηθούν ή να αποκλειστούν.
1-13-2. Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, οι κριτές μπορούν να κάνουν ερωτήσεις στους συμμετέχοντες σχετικά με την απόδοση και την κατασκευή του ρομπότ τους. Οι συμμετέχοντες που διαπιστώνονται ή είναι ύποπτοι για οποιαδήποτε μορφή παραπτωμάτων ή εξαπάτησης μπορεί να τιμωρηθούν και να αποκλειστούν.
1-13-3. Οι συμμετέχοντες οφείλουν να διατηρούν ένα καθαρό περιβάλλον και μπορεί να τιμωρηθούν για τη μη διατήρηση του χώρου της ομάδας τους σε καλή κατάσταση. 

2. Match

2.Αγωνίσματα

3-1. Προόδος

2-1-1. Οι νικητές του προκριματικού πρωταθλήματος  μπορούν  να προχωρήσουν στο τουρνουά.
Παράδειγμα:

2-1-2. Προκριματικά πρωταθλήματος

2-1-2-1. Κλήρωση για το πρωτάθλημα
Οι συμμετέχοντες ομάδες θα μπούνε σε group 3-4 ατόμων στο πρωτάθλημα μετά από κλήρωση
2-1-2-2. Βαθμολογία για το τουρνουά
Η κερδισμένη ομάδα παίρνει 3 πόντους, η ισοπαλία δίνει 1 πόντο και στις 2 ομάδες και η χαμένη ομάδα παίρνει 0 πόντους.Η ομάδα που έχει την υψηλότερη βαθμολογία θα προχωρήσει στο τουρνουά. Η βαθμολογία ή ο αριθμός των προηγμένων συμμετεχόντων (ομάδων) θα ανακοινωθούν στο χώρο του διαγωνισμού την ημέρα του αγώνα.
2-1-2-3. Οι ομάδες που έχουν τους ίδιους πόντους μετά από το πρωτάθλημα: Ελέγξτε τον κανόνα της κάθε κατηγορίας.

2-1-3. Τουρνουά

2-1-3-1. Τα ζευγάρια καθορίζονται τυχαία από το πρόγραμμα αγώνων του διοργανωτή.
2-1-3-2. Σε περίπτωση ισοπαλίας, θα συνεχιστεί σε παράταση για την ανάδειξη του νικητή, βλ. τους ειδικούς κανόνες για κάθε άθλημα. 
2-1-3-3. Ο χρόνος για κάθε περίοδο παράτασης θα καθορίζεται από τους κανόνες του κάθε αθλήματος. 

2-2. Προγράμματα και τηλεχειρισμός

2-2-1. Το ρομπότ μπορεί να είναι αυτόνομο ή να ελέγχεται από ένα χειριστήριο, ανάλογα με τους ειδικούς κανόνες κάθε αγωνίσματος. 
2-2-2. Εάν το ρομπότ ενεργοποιηθεί πριν ο διαιτητής κηρύξει την έναρξη του αγώνα, ο διαγωνιζόμενος (ομάδα) θα αποκλειστεί. 
2-2-3. Πρότυπα επικοινωνίας για τον τηλεχειρισμό.
2-2-3-1. Υποστηρίζεται μόνο η ασύρματη επικοινωνία Zigbee/Bluetooth/WiFi/2.4GHz. 
2-2-3-2. Επιτρέπεται η χρήση ενός smartphone ως χειριστήριο, αλλά όλες οι επικοινωνίες δεδομένων πρέπει να μπλοκαριστούν σε λειτουργία πτήσης, διαφορετικά ο διαγωνιζόμενος θα αποκλειστεί. 
2-2-3-3. Δεν επιτρέπονται ενσύρματες ρυθμίσεις. 
2-2-3-4.  Εάν υπάρξει λάθος στην επικοινωνία και πρέπει να αλλάξει το κανάλι, αυτό μπορεί να γίνει παρουσία του διαιτητή, αλλά εάν ο αγώνας δεν μπορεί να διεξαχθεί εντός του καθορισμένου χρόνου, και οι δύο ομάδες θα αποκλειστούν. 

2-3. Επιλογή και τροποποίηση ρομπότ 
2-3-1. Οι συμμετέχοντες (ομάδες) μπορούν να κατασκευάσουν και να τροποποιήσουν περαιτέρω τα ρομπότ τους και να μη περιορίζονται μόνο σε κιτ ρομπότ 
Scroll to Top